Isak, finaste amstaffen som har funnits!

Igår den 25 feberuari, så avlivade vi Isak! Och det är något av det jobbigaste beslut vi gjort på länge då han var en väldigt glad och snäll hund!

Men... Han lyssnar, men man var tvungen och skälla på han hela tiden. Och det va som det gick in genom ena örat och ut genom det andra på engång. Visst det kunde vi leva med, så har han alltid varit och det var liksom han! Men sen kom det till det att han började bita sönder saker, täcken, kuddar och till o med mammas säng! Inte heller någonting vi dör av.

Men sen en dag så står Kiara och äter, hon morrar lite till Isak och då bara flyger han på henne. Hon lilla chihuahuan har inget att säga till om och han blev helt blockerad i huvudet och lyssnade inte. Men vi tänkte aja, det kanske är en engångshändelse!
Var det de?! Nej.. Han anfaller Cookie och Nelly också, och desto mer dom skriker desto argare blev han och mer blockerad. Så vi kunde aldrig ha några hundar lösa med honom, han får inte vara i lägenheten själv när vi inte är hemma för han bet sönder saker. Vi kunde inte släppa honom ute för då stack han, spelade ingen roll om man har godis eller leksaker osv. Han struntar i de, roligare att jaga rådjur!

Så min syster provade att ha honom hos sig, men det första han gjorde var att bita sönder kuddar. Hm, lilla gubben!

Så vi bestämde oss för att ta det tunga beslutet och avliva honom, visst det kanske hade funnits en bra familj till honom.. Men vi vill inte riskera nått, för eftersom han är amstaff så vet man inte vad han "blir" eller vad folk gör honom till! Så vi kände att det är bättre han får somna in och jaga sina rådjur i hans andra liv det som han tyckte var roligt!

Och jag kan ju säga att det värsta jag varit med om var och se när han dog, usch! Helt plötsligt låg han bara där och inte andades länge. Var jätte hemskt!





Du har det så bra nu, världens finaste Isak!!!! Kommer alltid minnas dig, och kommer alltid betyda jätte mycket för mig! Jag saknar dig varje sekund. Hoppas du har det toppen bästa du!

Vila i frid min "lilla" klump!

/ Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0