Haft en underbar dag, tills för någon timme sen!!

Usch börjar att berätta det roliga!

Åkte på praktik idag hos Emma, alltid lika trevligt att vara på den gården! Så började med att mocka lösdriften. Tog in lite hästar och pysslade. Sen tog jag och Emma en tur ut i skogen jag red Stjarna, tror jag hon stavas. Medans Emma red Smari. Vilka fina hästar hon har, helt klart. Gick kalas bra!

Efter det hämtade vi in några fler hästar så tog oss en tur ut till medan Emma höll lektion för Marie, alltid kul och se och höra. Red då Blossi en jätte trevlig valack.

Var iaf super kul att vara där och är jätte glad att jag får det också!

Nu till det tråkiga!!

Mamma ringer mig då hon var nere i stallet och jag hemma.

Mamma: Hej! Jag har nått tråkigt att berätta..

Jag: Aha vadåå? (tänkte aah vad är det för skämt nu då?)

Mamma: Sussie ringde..

Jag: Vilken Sussie?

Mamma: Alda är död! (Och jag hör hur hon börjar gråta..)

Aah, ni hör ju. Och fattar nog säkert! Men jag fattar inte världens underbaraste häst är borta.

Dom hade hittat henne stående i hagen, och hon rörde sig inte.. Och det visade sig att hon brutit benet, så hon vart tvungen att avlivas på plats.

Jag är grymt ledsen, och kan då inte tänka mig vad ägarna är. Speciellt dottern Malin, hennes underbara häst. Hon kunde ha blivit precis vad man ville med rätt träning.
Tycker i alla fall så synd om dom! Hoppas dom hittar en ny stjärna som är minst lika fin som Alda! Bara dom blir lyckliga.

Jag vet att Alda hade det super bra hos dom, och ett bättre hem kunde hon inte haft. Så hon kommer få det toppen. Och kommer alltid finnas i mitt hjärta vad som än händer.

Vila i frid underbara Alda frá Enni!

På island!





På flygplatsen..


Första dagen i hagen.

Jag och Alda, någon månad efter att vi fick hem henne.


Första och sista tävlingen


Alda och jag på praktik i Enköping



Har gjort så underbart mycket med denna häst, fast än att hon bara var 7år då. Jag vet att du har det bäst. Och du kommer alltid finnas i mitt hjärta, alltiiid! 
 PUSS PÅ DIG ALDA. VILA I FRID!! <3


PUSS FRÅN MIG / Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0