En mycket skön och bra dag idag!

Idag kom jag fram till varför jag älskar JUST dom hästar jag har.. Har alltid funderat på varför jag valt just dom?!

Vi börjar med Frami från Karlsro,Knalta!  Han är en underbar häst, 16år och lär mig allt jag behöver! När jag gör fel, visar han tydligt att jag gör det. Och när man haft en dålig dag kan man bara hoppa upp och känna sig så glad! <3

Nu över till Fala från Fredriksberg! Helt enkelt en häst som behöver mycket träning, inte många som gillar att rida henne. Men hon är en kopia av mig. Hon är envis, precis som jag är. Hon är känslig, precis som jag. Ja,vi bara hör ihop på nått sätt. Ibland så vill jag inte äns rida på henne, pga att jag är osäker på om jag blir glad eller ledsen och rida henne. Då hon ibland är HUR duktigt som helst, och ibland fattar hon INGENTING. Men när hon väl är duktig så är hon verkligen DUKTIG! Bästa gumman! <3

Sen sist men inte minst, Funi från Bondesätter Gård! Han är bara så en liten sötnos, tittar man på honom så blir man glad av honom, och han är minst lika rolig att rida. Han är liksom som en bambi på hal is, så charmig är han! Spelar ingen roll om det går bra eller dåligt att rida honom, han gör på nått sätt så man alltid blir glad av honom. Hihih!


Ooooh vad jag älskar mina hästar! HELT GALET!!! Vet inte vad jag skulle göra utan dom!!

Funi!!!


PUSS FRÅN MIG/ ALex


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad kul o se att du ha Funi! Jag var och tittade på Ari från bondesätter gård och skulle köpa. Men han var oren i ett ben andra gången jag var där. Såg då även Funi :-) Superfin är han!! :)

2011-10-30 @ 22:24:16
URL: http://thereseflodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0